2010-11-25

Veterinärbesök!

Igår var jag iväg till veterinären med Gloria och Zelia. Anledningen var att Zelia börjat lukta väldans illa där bak så jag misstänkte analsäcksinflammation och så slängde jag med Gloria för en öronkoll. Hon har en stor produktion av öronvax så jag gör rent hennes öron tre gånger i veckan och är tvungen att kolla henne med jämna mellanrum hos veterinären.

Jag blev glad när jag kom till distriktsveterinärstationen i Ödsmål och fick Lisa som veterinär. Bästa och goaste veterinär jag har haft till mina djur:).
Hon började med Zelia och mycket riktigt var det akut analsäcksinflammation. Hon tömde dom och skrev ut medicin till gammeltanten. Zelia var gudomligt snäll och bara stod och härdade ut den otrevliga behandlingen. Så nu slipper vi den otäcka doften och Zelia slipper ha kli och ont där bak.
Sen var det Glorias tur och efter en kik i öronen så har hon ingen öroninflammation men en massa hårt vax som inte vill komma upp hur mycket jag än gör rent:(. Det blev att boka in en öronsköljning till busfian.
Det är roligt med Lisa för hon tycker så bra om Gloria och säger att hon är en hund som etsar sig kvar i minnet:). Hon är så go min lilla hund.

Vi har haft dagarna fulla här så det har blivit em. promenader så här kommer lite bilder på det.
Jag tror vi syns iaf när vi är ute och går i dunklet;)

Sötis

Zelia spanar på några som hämtar posten på andra sidan vägen
Ha det mysigt i vintern!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vill tipsa om en sida som kan komma kom till hjälp:

    www.veterinaren.nu

    Mvh,

    Carl

    SvaraRadera
  2. Så fina ni är i novembermörkret!! :D

    SvaraRadera