2011-05-07

Agility!

I torsdags var det dax för agility igen. Vi är inne på femte kursgången och äntligen fick jag med mig kameran. Det var extra roligt att åka in denna gång då vi missade förra veckan för jag var så förkyld.

Gloria var så duktig men dock ganska ofokuserad stundvis och det var några gånger som hon sprang ifrån mig och ville busa med sin kompis Selma som är en go springer spanieltik.
Vid ett tillfälle var det en liten pudel som sprang runt med sin jätteroliga leksak och då kunde inte Gloria motstå frestelsen att springa efter denna lilla pudel som hade så roligt. Då var det även en stafftik som inte heller kunde motstå frestelsen att springa men hon kom så fort och plötsligt att Gloria blev rädd och stafftiken blev arg på Gloria. Allt gick bra utan några skador men usch va rädd man blir när hundarna börjar bråka. Matten till staffen fick tag på sin hund och då ville givtervis Gloria mucka men då sprang jag åt ett annat håll och ropade på Gloria och mattegris som hon är kom hon till mig som tur var.

Efter detta var hon lite mer fokuserad och sprang för första gången alldeles själv över vippen och tyckte inte det var ett dugg läskigt när vippen slog i marken med en skräll.

Här kommer lite bilder på Gloria och våra partners Skorpan och Rosie. Tack Rosie för att du fotade mig och Gloria.
Superteamet;)

Skorpan på väg till långhoppet

Långt hopp

Här tränar Rosie och Skorpan på cirkelspring

Gloria hoppar glatt över hindrerna i cikelspringet

Skorpan hoppar genom däcket!

Skorpan på balansbommen

Söta Gloria sitter och väntar på sin tur!
Imorgon ska vi upp tidigt och åka på utställning i Lidköping, ska bli himlans kul:)!

2 kommentarer:

  1. Vilken duktig agilitytjej Gloria är ! Bra motion blir det ju också . Hoppas det gick bra på utställningen!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med agility och duktiga ni är!! :)

    SvaraRadera