2011-05-25

Hundbus och viltspår!

Vi har gjort en massa roligt de senaste dagarna. Det är så mysigt att umgås med familj och vänner.

Helgen började med att jag och Gloria åkte till Cliff, Ylva och Freddy och medans jag var där åkte Thomas och Leon till farmor i Uddevalla.
Jag och Ylva och hundarna gick en härlig promenad i solen och pratet på promenad var såklart hundar, hundar och lite annat annat också;). Sen släppte vi hundarna i deras underbara trädgård medans vi fikade och pratade ännu mer. Så kul det var att träffas, vi bor ju inte så långt från varann så nu ska vi försöka träffas lite oftare.
Här kommer syskonen springades

Bushundarna

Ibland kan man vara stilla

Mera spring

Stiliga Fonzi

Puss på dig syrran

Öronflax

Det finns inget bättre än att se lyckliga och busiga hundar:)
Efter några mycket trevliga timmar hos Ylva och Freddy åkte jag och Gloria vidare. Men innan avfärd fick jag med mig en rådjursklöv och blod till viltspår. Tack snälla gulliga Ylva som gav oss detta så vi äntligen kunde börja träna viltspår:).

Jag och Gloria åkte och hämtade mamma och så blev det shopping på Torp för oss men Gloria fick åka hem till Leons farmor och busa en stund där tillsammans med sina hussar.
Väl hemma så var vi alla helt slut, det är jobbigt att vara iväg hela dagen. För en gång skull var Gloria helt färdig och somnade inne i sängen och där låg hon hela kvällen.

Resten av helgen spenderades med goda vänner och familj, jättemysigt:). Jag var väldigt sugen på att gå och lägga ett viltspår men det hanns inte med förrän på måndagen.

Så på måndag kväll när mamma kom för att hämta sina hundar gick jag ut och la ett spår sen gick vi ut på promenad  och när vi kom tillbaka gick jag och Gloria ut till spåret i skogen. Hon tyckte till en början att det var mycket konstigt och var fundersam och gick några meter och nosade länge och väl på blodet sen gick hon vidare och nosade. Hon var mycket metodisk och grundlig. Jag är van att se henne springa i spåret när vi gjort personspår men här tog hon det lugnt. Hon var jätteduktig och hittade klöven och fick en massa beröm och godis. Hon ville först inte ta klöven men efter lite lek tog hon den och bar stolt hem sitt byte:).
Här kommer vi ut ur skogen, tycker man ser på Gloria hur stolt hon är.

Stolt hund och glad matte

Gloria med sin trofé

Duktiga hunden:)
Det var allt för denna gång, ha det gott!

1 kommentar:

  1. Duktiga Gloria!!! Så kul för henne att det nu blir massor med viltspår!! :) Fieldar älskar spår!

    SvaraRadera